Ofte Stillede Spørgsmål

Vi har her samlet en række af de spørgsmål, som vi oftest får omkring Hungry.dk. Vi forsøger løbende at tilføje nye spørgsmål. Har du et spørgsmål, som du ikke kan finde svaret på her, er du meget velkommen til at kontakte os via kundeservice.

 

Bestilling

Tilbyder I rabat til studerende?
 

Stempler og bonusbestillinger

 

 

Hvordan opretter jeg en konto?
Første gang du foretager en bestilling, opretter du automatisk en konto hos os. Du skriver blot din adresse ind, vælger restauranten, og hvad du ønsker fra menukortet. Når du derefter går videre, har du mulighed for at indtaste dine oplysninger.
Til toppen af siden

 

 

Er det sikkert at bestille over internettet?
Det kan du tro! Vi bruger den nyeste teknologi og de dygtigste samarbejdspartnere for at sikre, at du trygt kan bestille og betale via Hungry.dk. Du kan læse mere om det ved at kigge i vores handelsbetingelser, politik for personlig data og information om sikker betaling.
Til toppen af siden

 

 

Jeg vil hellere bestille hos Jer via telefonen - kan jeg det?
Nej, det kan du ikke. Vi mener, internettet er helt fantastisk og som skabt til bestilling af Take Away. Det ville være synd og skam at spolere det ved at blande telefonen ind i processen. Vi er sikre på, at du vil få en bedre oplevelse ved at bestille her på siden eller via vores mobil app.
Til toppen af siden

 

 

Hvordan kan jeg betale for min bestilling?
Du har flere muligheder, og hvilken én, du bruger, er helt op til dig. Du kan vælge at betale med kort (Dankort, VISA, MasterCard eller VISA Electron), ViaBill, Mobile Pay eller selvfølgelig den gammeldags facon - kontant til leveringsbudet.
Til toppen af siden

 

Hvordan sendes min bestilling til restauranten?
Alle restauranter, der samarbejder med os, har en lille fiks terminal stående, som din bestilling modtages på. Vi sender bestillingen til restauranten med det samme, du færdiggører den, og ét sekund efter kan restauranten så via terminalen svare tilbage med et leveringstidspunkt, så du kan få besked om, hvornår maden bliver leveret. Smart, ikk'? :-)
Til toppen af siden

 

Min ordre er blevet annulleret - hvad gør jeg?

Der kan være flere grunde til at vi har været nødsaget til at annullere din ordre.
Dette kan skyldes travlhed eller fordi restauranten holder lukket.

I forhold til betalingen
Vi frigiver din betaling i nat, og herefter er det op til banken at frigive beløbet på kontoen. Det tager normalt 1-3 hverdage, men det kan for nogle korttyper (Visa Electron + Mastercard) tage op til 28 hverdage. Vores erfaring siger, at der næppe går så længe. 
Hvis du udfylder vores formular på https://www.hungry.dk/kortreservation/, så tager vi kontakt til banken og forsøger at fremskynde processen. 
Til toppen af siden

 

Hvorfor kan jeg ikke bestille ved den samme restaurant som i går?
Der opdateres løbende, hvorvidt en restaurant holder åbent på det ønskede tidspunkt for bestillingen eller ej. Sommetider indskrænkes mulighederne for bestilling alt efter travlhed i området og ellers kan restauranten vælge at holde helt lukket den pågældende dag. Så snart det er muligt at bestille fra restauranten igen, vil du kunne se den på vores hjemmeside/app.
Til toppen af siden

 

Jeg vil gerne have min bestilling annulleret - hvad gør jeg?
Da der er tale om mad, så er tiden meget vigtig i denne situation. Hvis du kontakter os eller restauranten med det samme, efter du har afgivet bestillingen, så er det muligt, vi kan nå at annullere den. Men er restauranten allerede nået at gå igang med at tilberede maden, er det desværre for sent at annullere bestillingen. Ellers står restauranten tilbage med mad, der ikke kan bruges, og det synes vi ikke er helt fair overfor dem. Det håber vi, du har forståelse for.
Til toppen af siden

 

 

Jeg har lavet en bestilling, men har nu en ændring til den - hvad gør jeg?
For den hurtigste behandling, så foreslår vi, at du kontakter restauranten direkte. Når du har afgivet din bestilling, modtager du en SMS-besked, der blandt andet indeholder restaurantens nummer. Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os, men vi vil alligevel derefter skulle tage kontakt til restauranten, og det gør det hele lidt langsommere. Så restauranten er din hurtigste vej til en ændret bestilling.
Til toppen af siden

 

 

Jeg har lavet en bestilling og betalt på forhånd, men jeg har ikke modtaget bestillingen - hvordan får jeg mine penge tilbage?
Hvis uheldet skulle være ude, og du ikke modtager din bestilling som forventet, så tager du blot kontakt til vores kundeservice, og så sørger vi for at få annulleret bestillingen og din betaling. Når vi refunderer dine penge, er beløbet for det meste tilgængeligt igen på din konto i løbet af 1-2 dage. Er der brugt et debet kort som Visa Electron eller Mastercard, så kan der gå op til 30 dage, før beløbet igen er tilgængelig på din konto. Det skyldes desværre nogle ret langsomme processer hos bankerne, som vi ikke har indflydelse på.
I mange tilfælde kan vi dog fremskynde processen. På https://www.hungry.dk/kortreservation/ kan du udfylde de oplysninger vi skal bruge, for at fremskynde processen. Vi lover, at vi gør alt, hvad vi kan for, at dine penge kommer retur hurtigst muligt.
Til toppen af siden

 

 

Jeg har bestilt og leveringen er forsinket - hvad gør jeg?
Skulle det ske, at maden er forsinket, så anbefaler vi, at du kontakter restauranten direkte. Det giver den for hurtigste behandling, og det mest præcise svar på, hvornår din mad ankommer. Men vi er selvfølgelig klar til at hjælpe, så du kan bare kontakte os, og så får vi et svar til dig.
Til toppen af siden

 

 

Jeg er ikke tilfreds med kvaliteten af den mad, jeg modtog fra restauranten - kan jeg få mine penge tilbage?
Vi vil meget gerne høre fra dig, hvis du oplevede problemer med kvaliteten af den mad, du har modtaget. Vi arbejder hårdt på at sikre en god standard hos de restauranter, vi samarbejder med, så din feedback er rigtig vigtig. Du modtager, dagen efter du bestilte, en e-mail fra os, hvor du har mulighed for at anmelde din oplevelse med restauranten. Kontakt kunderservice hvis du har yderligere spørgsmål - chatten er åben. Kvaliteten af den leverede mad er restaurantens ansvar, og de har selvfølgelig en interesse i at høre om evt. problemer, så vi kontakter dem efterfølgende og informerer dem om din oplevelse.
Til toppen af siden

 

Hvad er servicegebyret?

Vores servicegebyr er et lille gebyr, som der betales på alle bestillinger. Det er på 3 kr. og bidrager til at vi fortsat kan udvikle og drifte vores platform og service.

↑ Til toppen af siden

 

Tilbyder i rabat til studerende?

Er du studerende, så kan du få rabat hos os igennem Studiz.dk, der har samlet hundredevis af både lokale og online studierabatter. Tilmeld dig hos dem og se, hvordan du får rabat hos os.
Til toppen af siden

 

 

Hvordan optjener jeg stempler?
Stemplerne optjenes, når du laver en bestilling hos en restaurant via Hungry.dk (både website og mobil app). Du optjener et (1) stempel per bestilling, og det optjente stempel er knyttet til den restaurant, du bestilte hos. Du må optjene stempler hos lige så mange forskellige restauranter, du har lyst til, og du vil automatisk få tildelt et stempelkort hos hver restaurant første gang, du bestiller hos dem. Stempelkortene udløber 1. oktober 2022, så derfor vil vi opfordre dig til at få brugt dine optjente stempler inden da.
Til toppen af siden

 

 

Hvor lang tid er et stempel gyldigt?
Et stempel er gyldigt og aktivt i seks (6) måneder fra optjeningsdatoen. Når et stempel udløber, så fjernes det automatisk fra dit stempelkort hos restauranten, det er optjent hos. Andre stempler du har optjent påvirkes ikke af udløbet af det enkelte stempel. Stempelkortet udgår 1. oktober 2022, så alle stempler vil være gyldige fremtil 1. oktober 2022 uanset optjeningsdatoen.
Til toppen af siden

 

 

Hvor mange stempler skal jeg optjene for at få en bonusbestilling?
Du skal optjene ti (10) stempler hos en restaurant for at få en bonusbestilling. Når du har optjent en bonusbestilling, vil du automatisk få mulighed for at bruge den som betalingsmiddel næste gang, du bestiller hos restauranten.
Til toppen af siden

 

 

Hvis en bestilling bliver annulleret, mister jeg så også det optjente stempel?
Ja, det gør du.
Til toppen af siden

 

 

Hvordan bruger jeg en bonusbestilling?
Når du har optjent en bonusbestilling, vil du få mulighed for at benytte den som betalingsmiddel ved bestilling hos den restaurant, du har optjent bonussen ved. Så du skal blot gå i gang med din bestilling, som du plejer, og så på betalingssteppet vælge Bonusbestiling som betalingsmiddel. Stempelkortet udgår 1. oktober 2022, derfor vil vi opfordre dig til at få benyttet din bonusbestilling inden da.
Til toppen af siden

 

 

Hvor meget kan jeg bestille for med en bonusbestilling?
En bonusbestilling udgør gennemsnitsværdien af de ti (10) bestillinger, hvorved stemplerne til bonusbestillingen er optjent. Det vil sige, at hvis du har lavet ti bestillinger, hvor du i gennemsnit har bestilt mad for DKK 200,00 - så vil din bonusbestilling kunne bruges til at bestille mad for DKK 200,00. 
Til toppen af siden

 

 

Hvordan gør jeg, hvis jeg vil bestille for et større beløb end min bonusbestilling tillader?
Har du bestilt for et større beløb, end bonusbestillingen giver ret til, så vil du få mulighed for at betale restbeløbet med kort (Dankort, VISA, MasterCard eller VISA Electron) eller Mobile Pay. Du kan ikke betale restbeløbet kontant. Ønsker du ikke at skulle betale et restbeløb, er du nødt til at holde dig indenfor det beløb, bonusbestillingen giver ret til.
Til toppen af siden

 

 

Hvad sker der med mine optjente stempler, hvis en restaurant lukker permanent?
Da stempler optjenes hos den enkelte restaurant, vil de også være afhængige af, at den restaurant fortsat samarbejder med os. Lukker restauranten, vil dine stempler hos den restaurant derfor desværre bortfalde og ikke længere kunne bruges til bonusbestillinger. Vi håber, at du har forståelse for, at det ikke er muligt for os at gøre dette på andre måder. Har du yderligere spørgsmål til dette emne, er du meget velkommen til at kontakte os.
Til toppen af siden

 

 

Kan jeg flytte stempler fra én restaurant til en anden?
Nej, det er desværre ikke muligt. Du optjener dine stempler hos den enkelte restaurant.
Til toppen af siden

 

 

Kan jeg veksle mine stempler til kontanter?
Nej, det er desværre ikke muligt. Stemplerne udgører i sig selv ingen værdi, men fungerer som en måde for os, at vise dig hvor langt du er på vejen til en bonusbestilling. Stempelkortet udgår 1. oktober 2022, derfor vil vi opfordre dig til at få benyttet dine stempler inden da.
Til toppen af siden

 

 

Kan jeg veksle en bonusbestilling til kontanter?
Nej, det er desværre ikke muligt. En bonusbestilling kan kun benyttes til bestilling af mad hos den restaurant, som bonussen er optjent hos. Ved annullering af en bonusbestilling vil der ikke blive refunderet et pengebeløb, men i stedet vil muligheden for bonusbestilling hos restauranten blive genaktiveret, så du kan bruge den på et andet tidspunkt. Stempelkortet udgår 1. oktober 2022, derfor vil vi opfordre dig til at få benyttet dine stempler inden da.
Til toppen af siden

 

 

Sidder du stadig med et spørgsmål og fandt du ikke svaret her, så kontakt os endelig - vi er her for at hjælpe dig! Kig ind på vores kontaktside for at finde den nemmeste måde for dig at få fat i os på.